Verder groeien in het praktijkonderwijs
In het praktijkonderwijs moeten de leerlingen volop gebruik maken kansen om hun taalvaardigheid verder ontwikkelen, zowel binnen de vakken als in praktijksituaties. Want hoe beter de taalvaardigheid, hoe groter de kans op succesvolle uitstroom naar werk of een entreeopleiding in het mbo.
‘Juist de taal van de praktijkvakken is relevant voor de NT2-leerling’
Anne Marije de Goeijen en Lies Alons
Maar voor de docent in het praktijkonderwijs is dit best een hele kluif. Hoe besteed je immers in je praktijklessen aandacht aan inhoud én taal? En hoe zorg je voor taalondersteuning op maat? In het LES-artikel ‘Breng taal in de praktijk!’ geven Anne Marije de Goeijen en Lies Alons een inkijkje.
Meer informatie
Vragen? We helpen je graag verder. Neem contact op met de contactpersoon.
Benieuwd naar wat we nog meer doen? Lees meer over het cluster voortgezet onderwijs.