Projectenoverzicht
- Titel
-
Opleidingsmodules Docent Basisvaardigheden
Modules NT1, digitale vaardigheden, coaching, rekenen/gecijferdheid en meer voor docenten/begeleiders in de volwasseneneducatie
Doelgroep: Basisvaardigheden Trefwoorden: laaggeletterdheid, rekenen, digitale vaardigheden, NT1, volwasseneneducatie, vrijwilligers, coaching, intake, leren_op_afstand, module, deskundigheidsbevordering
In 2018 zijn in opdracht van het Steunpunt Basisvaardigheden modules gemaakt waarmee een opleiding tot docent Basisvaardigheden kan worden ingericht. Sinds 2018 verzorgt het ITTA modules van deze opleiding.
-
Iedere docent een taalbewuste docent!
Intake Taalbewust Docent
Doelgroep: Voortgezet onderwijs Trefwoorden: taalbeleid, taaldidactiek, professionalisering
De Johan de Witt Scholengroep werkt doelgericht aan een taalbewust docententeam. De Intake Taalbewust Docent is één van de middelen in dit proces. De intake is afgenomen bij alle docenten, zowel taal- als vakdocenten.
-
Goed van start: een verlengde intake in de ISK!
Formatieve evaluatie biedt zicht op leermogelijkheden
Doelgroep: ISK Trefwoorden: NT2, verlengde intake
Wanneer een leerling instroomt in de ISK is het van belang dat docenten zich een goed beeld vormen van de leerling. Wat kan de leerling al? Hoe instructiegevoelig is de leerling? En wat is een passend uitstroomprofiel? Een verlengde intake met...
-
TOVII - Voor de Startklas Inburgering
Trajectindicatie Observatie Verlengde Intake Inburgering
Doelgroep: - Trefwoorden: -
Klantmanagers moeten in de WI2021 voor inburgeraars de geschikte inburgeringsroute vaststellen. Maar hoe bepaal je wat passend is bij iemand die je nauwelijks kent? Met een verlengde intake (of Startklas) krijg je een beter beeld van de inburgeraar....
-
TOVII - Download bestanden
Trajectindicatie Observatie Verlengde Intake Inburgering
Doelgroep: - Trefwoorden: -
-
School-oudercontact & LOB in de ISK
Samen voorbereiden op een goede doorstroom
Doelgroep: ISK, Taal en ouderbetrokkenheid, Voortgezet onderwijs Trefwoorden: ISK
Alle ISK-leerlingen maken tijdens hun periode in de ISK een belangrijke keuze: de keuze voor een vervolgschool. De samenwerking tussen thuis en school kan de overstap naar een volgende onderwijsfase vergemakkelijken en vergroot de kans op een...
- Titel