Publicatiesoverzicht
Sorteren volgens:
- Titel
- Publicatiedatum
-
Onderzoeksprogramma naar de letter van de stad - 2024
Kansrijke interventies voor domeinspecifieke geletterdheid
Doelgroep: Basisvaardigheden Trefwoorden: basisvaardigheden, participatie, gezondheid, onderwijs, leefdomeinen, werk, inkomen, opvoeding, participeren, inclusie, welzijn
Het doel van het onderzoeksprogramma ‘Naar de letter van de stad’ van het Kenniscentrum Ongelijkheid was te achterhalen welke belemmeringen inwoners van Amsterdam ervaren om op een gewenst en noodzakelijk niveau deel te nemen aan twee...
-
Begrippenkader Basisvaardigheden - 2023
Handreiking gemeentelijk kwaliteitsbeleid voor het non-formele aanbod voor basisvaardigheden
Doelgroep: Basisvaardigheden, Inburgering, ISK Trefwoorden: laaggeletterdheid, basisvaardigheden, gemeenten, handreiking, begrippen, informeel, onderwijs, ongeletterd, kwaliteitsbeleid Type: Literatuur
Termen zoals ‘ongeletterd’, 'laaggeletetterd’, ‘functioneel geletterd’, 'informeel onderwijs’ en ‘non-formeel onderwijs’ lijken op het eerste gezicht sterk op elkaar. Het ‘Begrippenkader Basisvaardigheden”, samengesteld...
-
Onderzoek - 2023
Welke factoren spelen een rol in het stimuleren van laagtaalvaardige ouders om hun kinderen (blijvend) te laten deelnemen aan taalstimulerende activiteiten?
Doelgroep: Basisvaardigheden, Taal en ouderbetrokkenheid Trefwoorden: taalontwikkeling, laaggeletterdheid, taalvaardigheid, ouders, gelijke, kansen Type: Literatuur
Taalontwikkeling van jonge kinderen (0-4 jaar) is van grote invloed op de lees- en schrijvaardigheid. Ouders spelen een cruciale rol in de taalontwikkeling van hun kinderen, maar de mogelijkheden voor taalontwikkeling zijn niet gelijk verdeeld over...
Sorteren volgens:
- Titel
- Publicatiedatum