Publicatiesoverzicht
- Titel
- Publicatiedatum
-
Ouders en school: betrokken in dezelfde taal - 2018
Taal- en ouderbetrokkenheid in het voortgezet onderwijs
Doelgroep: Taal en ouderbetrokkenheid, Voortgezet onderwijs Trefwoorden: voortgezet onderwijs, ouderbetrokkenheid, educatief partnerschap
Ouders willen hun kind graag helpen en ondersteunen tijdens de loopbaan in het voortgezet onderwijs. Maar zeker laagopgeleide, laaggeletterde en/of anderstalige ouders weten vaak niet goed hoe ze dat kunnen doen. Voor hen heeft het ITTA de cursus...
-
Hink, stap of sprong over de kloof - 2015
Ouderbetrokkenheid, taal en participatie
Doelgroep: Taal en ouderbetrokkenheid Trefwoorden: taalbeleid, ouderbetrokkenheid, educatief_thuismilieu Type: Literatuur
Politiek en beleid verwachten veel van TOP(Taal, ouderbetrokkenheid, en participatie)-programma's bij het verminderen van onderwijsachterstanden. Niet voor niets. Ouderbetrokkenheid, vooral het bieden van een educatief thuismilieu, hangt sterk samen...
-
Open deuren, nieuwe vensters - 2013
Family literacy en het Expertisecentrum Taalontwikkeling, Ouderbetrokkenheid en Participatie
Doelgroep: Taal en ouderbetrokkenheid Trefwoorden: laaggeletterdheid, ouderbetrokkenheid Type: Literatuur
Artikel in LES 181. 'Kinderen van laaggeletterde ouders hebben grote kans ook weer laaggeletterd te worden.' Op deze tweet kwam prompt de volgende reactie 'Kinderen van gescheiden ouders hebben later grotere kans zelf te scheiden #opendeuren'. Een...
-
Empowerment voor ouders - 2007
Op de school en in de buurt
Doelgroep: Taal en ouderbetrokkenheid Trefwoorden: taalbeleid, taalontwikkeling, ouderbetrokkenheid Type: Archief
Artikel in LES 147 - De gemeente Amsterdam heeft in de afgelopen jaren veel geld vrijgemaakt om de ouderbetrokkenheid in de stad een impuls te geven. Eén project dat is uitgevoerd met dit geld is de pilot Ouders bij de les.
-
Spraakmakers - 2005
Opvoeden in Nederland
Doelgroep: Taal en ouderbetrokkenheid Trefwoorden: taalontwikkeling, ouderbetrokkenheid, educatief_thuismilieu Type: Archief
ITTA en Sardes hebben in samenwerking met Thieme Meulenhoff een methode ontwikkeld voor duale trajecten NT2 en opvoedingsondersteuning: Spraakmakers, opvoeden in Nederland.
-
De kleinste taalelementen in het grote CP-verband - 2007
De drieweg-aanpak van uitspraak
Doelgroep: Inburgering Trefwoorden: mondelinge taalvaardigheid Type: Archief
Verschenen in Vakwerk 4 BV NT2 4 - Veel NT2-trajecten worden in het kader van de nieuwe inburgering ingericht rond de Cruciale Praktijksituaties (CP's). Hoe zorg je ervoor dat de cursisten in dergelijke doel-, doe- en praktijkgerichte cursussen hun...
- Titel
- Publicatiedatum