Over de scholing
In deze scholing breidt je je didactische repertoire uit en maak je boeiende en interactieve lessen. Je leert je studenten activeren en motiveren om ook buiten de taallessen aan taal te werken, door middel van contextrijke lessen. De focus ligt daarbij op het verband tussen taal(vaardigheid) en het belang van goede taalbeheersing in de beroepspraktijk.
Centraal staat taalbewust beroepsonderwijs volgens de vijf vuistregels voor effectieve didactiek. Er wordt niet alleen aandacht besteed aan didactische, maar ook aan vakinhoudelijke competenties van taaldocenten.
Door middel van theorie, achtergrondinformatie en didactische handreikingen, leer je hoe je jouw taallessen laat aansluiten bij de leefwereld en beroepscontext van de studenten, inclusief stage. Je gaat aan de slag met didactische werkvormen, feedback en beoordeling van luister-, lees-, schrijf-, spreek- en gespreksvaardigheden.
Alles is direct toepasbaar in jouw lespraktijk.
Voor wie
De opleiding is bedoeld voor docenten Nederlands, Engels of Duits die lesgeven in het mbo.
Tijdsinvestering
Deze scholing bestaat uit tien bijeenkomsten van 3,5 uur. Daarnaast besteed je eigen tijd aan voorbereidingen, praktijkopdrachten en de eindepresentatie.
Meer weten?
Vragen over deze scholing? We helpen je graag verder. Neem contact op met een van de contactpersonen.
Benieuwd naar wat we nog meer doen? Lees meer over het cluster mbo.