Meteen naar de content
Naar overzicht

Werken met een verlengde intake

Voor een goede start en een passende leerroute

Wat kan en weet de leerling al? Hoe gemakkelijk pikt de leerling de instructie en lesstof op? Dit zijn belangrijke vragen als je leerlingen in een passende leerroute wilt plaatsen. Een verlengde intake biedt waardevolle inzichten in de mogelijkheden van de leerling, zodat er een goede start in de ISK gemaakt kan worden. In deze scholing leg je in drie bijeenkomsten de basis voor een verlengde intake in jouw ISK.

Over de scholing

Om te zorgen dat een leerling een goede start kan maken op de ISK, is het belangrijk om een goed beeld van de leerling te vormen. Een korte intake is daarvoor meestal niet voldoende. De verlengde intake biedt, door middel van systematische registratie en analyse van leergedrag, uitgebreid inzicht in (de mogelijkheden van) de leerling. Op basis van die informatie kan vervolgens de keuze voor een passende leerroute gemaakt worden.

Hoe gaat zo’n verlengde intake in zijn werk? En hoe geef je deze vorm op jouw ISK? Daarmee ga je in deze scholing aan de slag. Het ITTA heeft, op basis van praktijkgericht onderzoek, een werkwijze voor de verlengde intake ontwikkeld. Deze werkwijze staat tijdens de bijeenkomsten centraal. De volgende onderwerpen komen, onder meer, aan bod:

  • De uitgangspunten van, en achtergrond bij, de werkwijze voor de verlengde intake
  • De verschillende intake- en observatie-instrumenten en hoe je ze inzet
  • De implementatie van de werkwijze in jouw ISK, afgestemd op de bestaande intakeprocedure

Voor wie

Deze scholing is bedoeld voor ISK-docenten die een verlengde intake in willen zetten.

Tijdsinvestering

De scholing bestaat uit drie bijeenkomsten van een dagdeel. Tussentijds bereid je opdrachten voor, die je in jouw eigen lespraktijk uitvoert.


Meer weten?

Vragen over deze scholing? We helpen je graag verder. Neem contact op met de contactpersoon.

Benieuwd naar wat we nog meer doen? Lees meer over het cluster ISK.

Deel dit met anderen