21 jun. 2024 - 18:56:42 Publicatiedatum: 18 juni 2024

Een schooljaar lang aan de slag met NT2-professionalisering

Kwaliteit in de klas!

Geef je les in de ISK? Dan wordt er veel van je gevraagd! Veel verschillen binnen je klassen, continue in- en uitstroom van nieuwe leerlingen… Juist dan is het fijn om zeker te zijn van je eigen aanpak en genoeg kennis van NT2-didactiek te hebben.

Veel ISK-docenten, zowel nieuw in het vak als zeer ervaren, zijn hier afgelopen schooljaar mee aan de slag gegaan. Het ISK-team van het ITTA zag hoe de kwaliteit op veel ISK’s afgelopen schooljaar verder versterkt werd!

Een kleine greep uit alles wat voorbij is gekomen in schooljaar 2023-2024:

• Honderden docenten meldden zich aan voor de e-learning NT2 voor ISK-docenten. Wil jij ook thuis aan de keukentafel aan de slag met NT2-didactiek? Of juist samen met een collega de kennisclips bekijken? Je kunt nog steeds beginnen met module 1!
  • Momenteel bereiden deelnemers van onze Korte Opleiding NT2 voor de ISK zich voor op hun eindgesprekken. De aangeleverde portfolio’s geven een mooi inkijkje in alles wat de deelnemers afgelopen jaar geleerd hebben!
  • Ook ervaren docenten hebben nieuwe kennis opgedaan, zo zijn ze aan de slag gegaan met alfabetisering in de ISK en is het nieuwe train-de-trainertraject Breng NT2-kennis in beweging gestart waarin expertisedeling tussen ISK's en vervolgonderwijs centraal staat.
  • Daarnaast hebben we ISK’s ondersteund bij het opzetten van NT2-beleid en lanceerden we de toolkit School-oudercontact & LOB in de ISK.

Lijkt zoiets je wel wat voor jouw team of wil je verder praten over de specifieke situatie op je eigen ISK? Neem gerust contact met ons op, we denken graag met je mee.

ISK-team ITTA: Lies Alons, Luce van DonkersgoedAnne Marije de GoeijenYaël Latuny  en Petra Popma.