Projectenoverzicht
- Titel
-
Opleidingsmodules Docent Basisvaardigheden
Modules NT1, digitale vaardigheden, coaching, rekenen/gecijferdheid en meer voor docenten/begeleiders in de volwasseneneducatie
Doelgroep: Basisvaardigheden Trefwoorden: laaggeletterdheid, rekenen, digitale vaardigheden, NT1, volwasseneneducatie, vrijwilligers, coaching, intake, leren_op_afstand, module, deskundigheidsbevordering
In 2018 zijn in opdracht van het Steunpunt Basisvaardigheden modules gemaakt waarmee een opleiding tot docent Basisvaardigheden kan worden ingericht. Sinds 2018 verzorgt het ITTA modules van deze opleiding.
-
Digitale Overheid, En Nu?! (DOEN?!)
Een coachende aanpak om de autonomie van laaggeletterden te bevorderen
Doelgroep: Basisvaardigheden Trefwoorden: digitale vaardigheden, coachen
De omslag naar de Digitale Overheid kan laaggeletterde mensen in grote problemen brengen. Wie die problemen duurzaam wil aanpakken, moet competenties ontwikkelen voor zelfstandig leren. De wereld verandert immers constant. Coaching lijkt een...
-
Individuele taalcoaching on the job
Maatwerk voor hogeropgeleiden
Doelgroep: - Trefwoorden: -
Vele individuele cursisten kregen individuele taalbegeleiding bij het ITTA. Hun taken op het werk vormen het uitgangspunt. Samen met de ITTA-coach werken de cursisten aan hun individuele struikelblokken bij het uitvoeren van die taken.
-
Leren inspireren en motiveren van het team
Ondersteuning taalcoaches rond implementatie (van) plannen Taal & Rekenen
Doelgroep: - Trefwoorden: taalbeleid
De taal- en rekencoaches van het ID College in Leiden kregen de opdracht plannen voor implementatie van taal en rekenen te gaan maken. De plannen moesten domeingericht zijn en worden gemaakt met het hele team. Het ITTA ondersteunde de 26 coaches.
-
Actief met taalregisseurs
Taalonderwijs bij Regio College
Doelgroep: - Trefwoorden: taalbeleid
Het Regio College werkte met het ITTA het concept van zogenaamde taalregisseurs uit. Speerpunt is hoe taaldidactiek in alle vakken gestimuleerd kan worden. ITTA coacht de regisseurs één op één.
-
Feedback op afstand
Vmbo-docenten coachen elkaar met web based instrument
Doelgroep: Voortgezet onderwijs Trefwoorden: didactiek, professionalisering, docent
Feedback op afstand is een nieuw feedbackinstrument voor vmbo-docenten. Beginnende docenten, maar ook docenten met ervaring, kunnen een filmpje van hun eigen les plaatsen op een beschermde website. Op een tijdstip naar keuze kunnen zij elkaar daarop...
-
Inspiratie voor taaldocenten
Resultaatgericht taalonderwijs bij Mbo College Airport en Amstelland
Doelgroep: Mbo, Voortgezet onderwijs Trefwoorden: taaldidactiek, professionalisering, coachen
Het Mbo college zet in op motiverend en aantrekkelijk onderwijs voor de student. Het College verwacht dat docenten in effectief les geven en rekening houden met de verschillen in leerstijl, tempo, niveau, leeftijd van de studenten. Ze streeft...
-
Autonomous literacy learners: sustainable results
An innovative approach for 1st and 2nd language literacy development
Doelgroep: Basisvaardigheden Trefwoorden: schrijfvaardigheid, leesvaardigheid, autonoom
Autonomous Literacy Learners - Sustainable Results (ALL-SR) aimed to investigate the potential of non-directive coaching to help adults develop and sustain the literacy and language skills they need in daily life, including work.
-
Zelfstandig leren lezen en schrijven: duurzame geletterdheid
Innovatieve benadering voor geletterdheid NT1 en NT2
Doelgroep: Basisvaardigheden Trefwoorden: schrijfvaardigheid, leesvaardigheid, autonoom
- Titel