In Vrijwilligers in de educatie voor Nederlandssprekenden beschrijft Marlies Elderenbosch hoe de inzet van vrijwilligers zich heeft ontwikkeld en er momenteel uitziet in de formele en non-formele educatie. Hoe werken docenten en vrijwilligers samen en hoe gaat dat in zijn werk als er geen sprake is van een formele setting met een groepsles en een docent? Hoe kunnen het formele en non-formele veld zodanig samenwerken dat rollen duidelijk afgebakend worden en de kwaliteit voorop staat? Welke competenties en vormen van training hebben vrijwilligers nodig? De focus in dit artikel ligt op educatie voor volwassen Nederlandssprekenden, die hun taal-, reken- en/of digitale vaardigheden willen versterken. Lees hier het hele artikel.
Nieuw ITTA-artikel in de reeks Leren in de Educatie
Hoe kunnen docent en vrijwilliger optimaal samenwerken, zodat het belang van de leerder voorop staat? Marlies Elderenbosch, adviseur bij het ITTA, schreef hier een artikel over in de reeks Leren in de educatie, lesgeven, begeleiden & faciliteren die op de Kennisbank van Oefenen.nl te lezen is.