Projectenoverzicht
- Titel
-
Zelfstandig leren lezen en schrijven: duurzame geletterdheid
Innovatieve benadering voor geletterdheid NT1 en NT2
Doelgroep: Basisvaardigheden Trefwoorden: schrijfvaardigheid, leesvaardigheid, autonoom
-
Autonomous literacy learners: sustainable results
An innovative approach for 1st and 2nd language literacy development
Doelgroep: Basisvaardigheden Trefwoorden: schrijfvaardigheid, leesvaardigheid, autonoom
Autonomous Literacy Learners - Sustainable Results (ALL-SR) aimed to investigate the potential of non-directive coaching to help adults develop and sustain the literacy and language skills they need in daily life, including work.
-
Digitale Overheid, En Nu?! (DOEN?!)
Een coachende aanpak om de autonomie van laaggeletterden te bevorderen
Doelgroep: Basisvaardigheden Trefwoorden: digitale vaardigheden, coachen
De omslag naar de Digitale Overheid kan laaggeletterde mensen in grote problemen brengen. Wie die problemen duurzaam wil aanpakken, moet competenties ontwikkelen voor zelfstandig leren. De wereld verandert immers constant. Coaching lijkt een...
-
Didactiek NT2 voor ISK-docenten in tien bijeenkomsten & praktijkopdrachten
Korte opleiding NT2 voor docenten in de ISK
Doelgroep: ISK Trefwoorden: professionalisering, NT2-docent, NT2-didactiek
Sinds 2010 verzorgt het ITTA op scholen in het land en als open inschrijvingstraining de Korte opleiding NT2 voor docenten in de ISK. Zowel beginnende als ervaren ISK-docenten versterken met deze opleiding hun vaardigheden in het lesgeven aan...
-
(Praktijk)kennis verdiepen en experimenteren
Masterclasses voor taalcoaches en taaldocenten
Doelgroep: - Trefwoorden: taalbeleid, didactiek
Docenten en taalcoaches van roc Midden Nederland verdiepten hun didactische vaardigheden en competenties in masterclasses. In voorgaande jaren verzorgde het ITTA al een basale training taalontwikkelende didactiek.
-
Inspiratie voor taaldocenten
Resultaatgericht taalonderwijs bij Mbo College Airport en Amstelland
Doelgroep: Mbo, Voortgezet onderwijs Trefwoorden: taaldidactiek, professionalisering, coachen
Het Mbo college zet in op motiverend en aantrekkelijk onderwijs voor de student. Het College verwacht dat docenten in effectief les geven en rekening houden met de verschillen in leerstijl, tempo, niveau, leeftijd van de studenten. Ze streeft...
-
Oriëntatie op de Nederlandse Arbeidsmarkt
Nieuw onderdeel inburgeringsexamen
Doelgroep: Inburgering, Arbeidsmarkt Trefwoorden: examineren
Relatief veel nieuwkomers zitten zonder werk of met werk op een veel te laag niveau. Deels komt dit door externe factoren, zoals krappe arbeidsmarkt en selectie door werkgevers. Maar ook is een feit dat veel nieuwkomers niet weten hoe het er op de...
-
How to learn a language?
Leerstrategieen voor volwassen alfa NT2 leerders
Doelgroep: Basisvaardigheden, Inburgering, Taal en ouderbetrokkenheid, Arbeidsmarkt Trefwoorden: -
How to learn a language? (H2L2) richt zich op het tweede-taalleerproces van volwassen alfaleerders. Het doel is om samen met de leerders taalleerstrategieën te ontwikkelen waarmee zij zelf verder kunnen. Wij zijn ervan overtuigd dat het belangrijk...
- Titel