Trainingenoverzicht
- Titel
-
Taalbewust beroepsonderwijs in praktijk brengen
Doelgroep: Mbo, Voortgezet onderwijs Trefwoorden: taalbeleid, taaldidactiek, taalvaardigheid
Taal is essentieel bij het leren van een vak en het succesvol afronden van een opleiding. Ook de exameneisen Nederlands vragen om aandacht voor taalontwikkeling. Met een slimme aanpak en onderlinge samenwerking biedt elke leersituatie...
-
Scholing Expert NT2, voor ervaren docenten in de ISK
Verdieping en verbreding voor docenten NT2 in de ISK
Doelgroep: ISK Trefwoorden: didactiek, taalontwikkeling
Deze scholing is bedoeld voor ervaren docenten NT2 in de ISK. In deze scholing verrijkt u uw kennis en vaardigheden op een aantal specifieke NT2-onderwerpen, zoals werken met leerlijnen, volgen en toetsen, alfabetisering en werken aan taal in alle...
-
NT2-studenten op het mbo
NT2-beleid in de praktijk
Doelgroep: - Trefwoorden: -
Roc's krijgen steeds vaker te maken met de instroom van anderstalige studenten die Nederlands als tweede taal aan het leren zijn (NT2). Deze studenten hebben extra ondersteuning nodig bij de verdere ontwikkeling van hun taalvaardigheid in en om de...
-
FEED UP, FEEDBACK, FEEDFORWARD
Formatief evalueren in de NT2-les
Doelgroep: - Trefwoorden: -
Waar werk je in de NT2-les met een leerling naartoe? Welke stappen zijn nodig om dit doel te bereiken? En hoe help je de leerling deze stappen te zetten? Formatieve evaluatie helpt docenten om maatwerk te bieden in de klas en biedt de leerling...
-
Formatief evalueren en maatwerk
Training formatief evalueren en actief leren bij Nederlands of Engels in entree-opleidingen en mbo 2, 3, 4
Doelgroep: Mbo, Voortgezet onderwijs Trefwoorden: differentiëren, activerende werkvormen, formatief evalueren, entree-opleiding, maatwerk
Om maatwerk te leveren is het nodig om te weten wat een student al kan en weet en wat nog niet. Door tijdens de les formatief te handelen, wordt gedurende het leerproces duidelijk in hoeverre de studenten de stof beheersen en wat ze nog nodig...
-
Opleidingsmodule Coaching voor docenten volwasseneneducatie
Module van de opleiding tot docent Basisvaardigheden
Doelgroep: Basisvaardigheden Trefwoorden: NT2, NT1, coachen
Wie leert leren, krijgt grip op het leren als proces. De leerder verbetert niet alleen haar vaardigheden, maar kan ze daarna zelf onderhouden en nieuwe vaardigheden leren. Leren leren door coaching vraagt een niet-sturende begeleidingsstijl. De...
-
Alle trainingen in het mbo ook online
Blended trainingsaanbod in het mbo
Doelgroep: Mbo Trefwoorden: taaldidactiek, taalontwikkeling, taalniveau, mbo, examineren, professionalisering, mbo docenten, entree-opleiding, taalbewust
Leren doe je met elkaar en van elkaar! De trainingen van het ITTA in het mbo wordt ook op afstand aangeboden. Online sessies en webinars worden afgewisseld met zelfstudie, praktijkopdrachten en samenwerkingstaken. De inschrijving voor de online...
-
Mbo Taalcoach aan de slag met taalbewust lesgeven op teamniveau
Voor taalcoaches in het mbo
Doelgroep: Mbo Trefwoorden: coachen
De mbo-taalcoach is een taaldeskundige in het team die initiatieven tot beroepsgerichte taalontwikkeling neemt. De hoofdtaak van een taalcoach is het stimuleren van de taalontwikkeling van het Nederlands in de eigen lessen, de lessen van de...
-
Taalontwikkelend differentiëren
Gedifferentieerd werken en maatwerk bieden in de ISK
Doelgroep: ISK Trefwoorden: differentiëren, formatief evalueren, maatwerk, incompany, teamscholing
Lesgeven in de ISK vraagt veel van docenten. De groep leerlingen is immers heel divers. Hoe richt je de lessen zo in dat alle leerlingen met aandacht en plezier Nederlands leren? Dat is de uitdaging voor docenten én leerlingen in de ISK. De...
- Titel